Dag 63 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 63 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 63

19 Maart 2016 | Qatar, Doha

Koningsdag...
De dag die je wist dat zou komen....
Op de vrije zaterdag om kwart voor 7 naar school om klaar te gaan zetten en te versieren. Dat verliep allemaal prima. Gelukkig heb je in het buitenland vaak de luxe van staff om te helpen. Op Compass International stikt het ervan, het sjouwwerk hoef je niet te doen. We waren dus op tijd klaar. De eerste ouders kwamen om kwart voor 9 met spulletjes voor de kleedjesmarkt. Daarna druppelden ouders en kinderen binnen en de ambassadeur kwam om iets over 9 uur met haar man. Een leuke en heel vriendelijke ambassadeur zonder poespas. We hebben een tijdje staan praten en toen was het tijd voor de officiele opening van Koningsdag 2016. Twee korte toespraakjes en het presenteren van een prachtige oranje taart van 90 x 45 cm, met opschrift Koningsdag 2016. Dat was hier niet gebruikelijk, het was mijn voorstel omdat we dat in Singapore zo gewend waren. De ambassade heeft daar tegenwoordig geen budget meer voor, maar via sponsoring is het toch gelukt. Erg leuk!
Als afsluiting natuurlijk het Wilhelmus. Toch altijd bijzonder als je in het buitenland bent.
Daarna kleedjesmarkt, speeltjes, taart, popcorn, suikerspin en versierde fietsen optocht. Het was een hele leuke ochtend, met aardige ouders. Ik heb met veel mensen staan praten en gelukkig kreeg ik positieve reacties op mijn tijd hier. Toch niet voor niets geweest!
Aan het eind opruimen, waar tot mijn verbazing veel ouders meehielpen. En natuurlijk de staff, onze mannetjes... Dus nog redelijk op tijd thuis. Margy kon er helaas niet bij zijn vanmorgen. We hebben samen even boodschappen gedaan, Margy nog steeds zonder lenzen. Het gaat iets beter: het inbrengen van de druppels en de zalf prikte vandaag voor het eerst niet. Nog 2 dagen zonder lenzen en dan zou het over moeten zijn. Fingers crossed!
We gaan aan de laatste week beginnen!