Dag 15 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 15

31 Januari 2016 | Qatar, Doha

Iets minder koud vandaag. wat minder wind gelukkig, maar het houdt nog niet over. Vandaag een echte vrije dag want eigenlijk zou ik, zonder vakantie, vandaag hebben gewerkt.
We zijn even bij ons nieuwe huis gaan kijken. Ze zouden vandaag schoonmaken en misschien konden we even een blik werpen. Maar...van de guard kregen we de sleutels en konden we er in. Het was al schoongemaakt. We zijn maar meteen aan de slag gegaan met meubels sjouwen en achtergebleven rommel meenemen en hier weggooien. Daar zijn we best een tijd mee bezig geweest.
In de buurt is ook een mall en het scheen dat je daar lopend naar toe kunt. Dat blijft zo te zijn, Een heel plaatselijke Arabische mall (ik was zo ongeveer de enige blanke)l, maar wel met een mooie supermarkt.
We kunnen nu lopen als we de dagelijkse boodschappen doen...het lijkt Hilversum wel.
Daar even simpel geluncht en weer naar huis.
Maar...het bloed kruipt waar het niet gaan kan, we zijn weer teruggegaan met onze Ikea-schatten om verder in te richten. We zijn nu weer "thuis", tevreden met wat we al gedaan hebben en het resultaat. Het huis heeft uitzicht en een binnenplaats. Door de tegels lijkt het of je op het zebrapad zit, maar het is buiten. Er is een fraai zwembad en een clubhuis en (heel bijzonder) het is er warmer dan hier, ook binnen.
Morgen moet ik achter de visa aan, daarna gaan we weer naar het huis om de slaapkamers in orde te maken, allerlei klussen te doen en dinsdag gaan we definitief over. Het enige probleem is internet, er is daar geen wifi, dus een dongel moet het gaan doen. Als we daar ook wifi hadden gehad, zaten we er morgen al. We gaan het zien, als we van de week offline zijn gaat het dus niet goed. Dan moet er veel vanaf school gebeuren. Jullie merken het wel!

• 01 Februari 2016 - 20:24

Hennie:

Jeetje, een wereld van een verschil met jullie eerste huis! Van harte, genieten straks!