Dag 5 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 5

21 Januari 2016 | Qatar, Doha

Internationale dag.
Peter: De kinderen hadden deze hele week gewerkt aan de continenten en vandaag was de presentatie. Eerst de kleuters die al in de klas internationaal hadden gegeten met een assembly (weeksluiting). Erg leuk. Daarna was er voor groep 3 t/m 8 (hier heet het allemaal anders) een internationaal buffet, met de heerlijkste hapjes. Ik heb het gehouden bij appelflappen, boterkoek, poffertjes en een paar pepernoten. Het was rond 10 uur nog iets te vroeg voor heerlijke Aziatische hapjes.
Om 12 uur, Margy was inmiddels ook aanwezig, begon de "parade" met alle kinderen die naar de sporthal liepen. De school telt 60 nationaliteiten!
Margy: De assembly.
In parade gingen de leerlingen de gymzaal in, wat een prachtig gezicht in al die kleurige landenkleding. Er liep ook een PSV-shirt tussen!
Het optreden was een groot feest: trommelende kinderen uit Afrika, zingende "kids in America", Bollywood dansers uit India, Riverdance uit Ierland, Haka dansers uit Nieuw Zeeland en uit Nederland Andre Hazes' Nederland o Nederland, maar ook Tulpen uit Amsterdam. Ik had de tranen in mijn ogen staan!
Erg leuk om mee te maken .......
Peter: Ik vond het ook geweldig. Heel ontroerend zo'n hal vol kinderen van alle nationaliteiten gezellig bij elkaar. Was dat maar overal mogelijk.