Dag 30 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 30

15 Februari 2016 | Qatar, Doha

Dag 30 alweer....en wat voor dag. Om 5 over 6 de deur uit en om half 6 weer binnen.
Maar goed, weer een prima werkdag. Alleen had Compass International School voor een spreker gezorgd van half 3 tot half 5. Daar had natuurlijk niemand echt zin in als je al om half 8 begonnen bent, maar verplicht.... De spreker was Sir John Johnson, blijkbaar een pro op het gebied van onderwijs in de UK (waarover ik overigens niets van op Google kan vinden). Hij hield twee uur lang een geweldig inspirerend betoog. Vertaald was het thema eigenlijk: De leerkracht doet er toe.
Dat wisten we al, maar zoals deze man dit bracht: bevlogen, inspirerend, geestig en ontroerend...prachtig. Zoek maar eens op Google naar het filmpje Ian Wright meets his old teacher, dan heb je een beetje een idee waar het over ging. Nog een leuke: Moeilijke school, leerling VO roept door de klas tegen de juf: How many times did you have sex this week? Juf draait zich om en gaat verder met de les. Jongen roept het nog een keer. Ze draait zich om naar de jongen en zegt: "Still counting". De manier om zoiets aan te pakken!
De hele zaal genoot van zijn betoog en ik ook. Daar zit je dan met 43 jaar ervaring, met pensioen, toch nog te genieten van iemand die je stimuleert om het nog beter te doen! Heel leuk, maar dat betekende wel in de file weer naar huis, want rond die tijd is het niet leuk hier op de weg. Morgen hoop ik een beetje op tijd weg te kunnen, want woensdag en donderdag zijn ook erg druk met diverse vergaderingen. Margy komt de komende dagen een paar uur naar school om te helpen met toetsen. Gezellig, maar morgen ben ik er al niet als zij er is!