Aangekomen - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Peter

16 Januari 2016 | Qatar, Doha

We zouden vanochtend om 9.50 vertrekken, maar uiteindelijk vertrokken we pas om 10.50 uur van de Polderbaan. Door het slechte weer veel wachtende vliegtuigen voor ons. De vlucht ging prima, veel prachtige berggebieden kunnen zien van boven in Turkije en Iran.
We kwamen om kwart voor 7 plaatselijke tijd aan op Hamad Int.Airport. Daar verliep alles ook goed, geen gedoe. Onze chauffeur stond keurig te wachten en bracht ons naar ons appartement. Jammergenoeg was het al donker, dus hebben we nog niet veel kunnen zien. Eerste indruk: veel stof, veel bouwwerkzaamheden, veel wegen en weinig groen.
Ons appartement was een culture-shock, maar inmiddels zijn we ook daar weer aan gewend. Kleine woonkamer met keuken, wel twee badkamers (!) en twee slaapkamers, waarvan 1 met 1 bed. Voor gasten is het niet echt geschikt!
Vooral de verlichting in de woonkamer is erg ongezellig en daar gaan we op een goedkope wijze toch wel wat aan doen.
School had verzonnen dat ik morgenvroeg al om 1/2 7 zou worden opgehaald voor de eerste werkdag, maar gelukkig was met de Nederlandse afdeling al afgesproken dat dat om half 3 is. We gaan morgen eerst boodschappen doen......