Dag 17 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 17

03 Februari 2016 | Qatar, Doha

Daar zijn we weer na een dag uitstel...weliswaar vanuit school. Sinds gisteren zijn we in het nieuwe huis, waar geen wifi is. We hebben een dongel, maar die werkt niet. het lijkt er op dat het aan mijn eigen pc ligt, want die logt op school ook niet in op het wifi-netwerk. DE IT-specialsist, waar we voor kwamen, is er niet, het is tenslotte vakantie.
Gisteren dus over, dat ging vlot. We zijn met 3 koffers gekomen, maar wat verzamelt een mens aan spullen in twee weken: o.a. koelkastinhoud e.d.
Het is heerlijk in het nieuwe huis ondanks het nadeel van geen wifi. Verder is alles prima. Uitzicht, meer licht en buiten kunnen zitten is een weelde.
Het huis is wel een beetje groot voor ons tweetjes, maar het is niet anders.
We hebben ook een erg grote slaapkamer, het lijkt Versailles wel, met een inloopkledingruimte en een eigen badkamer. Luxe, maar erg overdreven. Je kunt er zo twintig asielzoekers in kwijt.
Op loopafstand ligt een winkelcentrum met een goede supermarkt. Erg lokaal. Voor Margy is het een nadeel dat mannen er na 3 uur 's middags
niet alleen naar binnen mogen, dus ze kan me niet om een boodschap sturen. De maatregel zal wel te maken hebben met de vele workers hier uit India en Bangla Desh (net zoals in Singapore) die ze daar niet willen hebben rondlopen. Belachelijk, want het land heeft ze maar wat hard nodig!

• 03 Februari 2016 - 10:24

Hetty Barsingerhorn:

Hallo Margy en Peter,
    Een vriendin van mij heeft tot drie jaar geleden in Doha gewoond ivm het werk van haar man bij Shell, ik geloof dat ze er wel 6 of 7 jaar gewoond hebben. Ik heb haar gevraagd of ze nog watbtips voor jullie had en dit stuurde ze me per email toe. Hoop dat je er wat mee kunt, maar misschien weten jullie het al?

De leuke winkels in Doha spreekt voor zich, je hebt een paar grote Malls en vooral The Villaggio is top! Daarnaast is Landmark erg leuk, al deze malls hebben ook leuke coffeeshops of restaurants. City Center is ook gezellig. En er is een nieuwe, na ons vertrek pas geopend dus weet geen naam. Voor drie maanden iets ondernemen is moeilijk. Misschien leuke cursus of aanmelden bij een sportclub, maar ook weer afhankelijk waar je woont. De souq is top, zorg dat je je schouders en knieën bedekt, dan is het allemaal prima. Souq ook erg leuk om ’s avonds heen te gaan, vooral op donderdagavond, begin van het weekend, dus druk en vaak live music!
    Hoor wel van iedereen dat het qua gezelligheid stukken achteruit is gegaan. The Pearl is ook leuk, maar staat sinds december 2012 droog dus leuke restaurants zijn allemaal dicht gegaan omdat er geen drankvergunningen meer zijn. Grote hotels hebben over het algemeen goede restaurants.

Veel geluk in jullie nieuwe huis. Laat me svp jullie emailadres weten. Groetjes ui ZS.