Dag 1 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 1

17 Januari 2016 | Qatar, Doha

De eerste officiele hele dag in Doha. Het inslapen gisterenavond kostte wat moeite, maar uiteindelijk hebben we goed geslapen. Margy werd wel wakker van de oproep voor het ochtendgebed vanuit de moskee. Omdat ik 's middags pas op school moest zijn vanaf half 3 hadden we de ochtend om inkopen te doen. We hebben ons naar Landmark Shopping Centre laten brengen met de taxi en daar ingeslagen bij Carrefour. Niet alleen eten maar ook huishoudgoederen, zoals een strijkplank, een strijkijzer en een wasrek. Als dat o.a. allemaal niet aanwezig is, heb je toch een probleem over een aantal dagen. Het winkelcentrum is glanzend, terwijl het hier een "oud" winkelcentrum wordt genoemd. Vergelijk het met een Amerikaanse shopping-mall en je zit in de buurt. We hebben alles bij ons, maar we hadden ook alles kunnen kopen: bij H&M, Marks and Spencer, Zara...noem maar op.
Weer thuis heb ik na de lunch nog even bij het zwembadje gezeten. Ik vind de woonkamer van het appartement nogal deprimerend met alleen een raampje van 50 bij 50 op anderhalve meter hoogte en zit dus liever buiten. Ik heb dat ook al laten weten aan de principal, maar er zal wel niets veranderen!
's Middags naar school met Margy, kennisgemaakt met veel mensen: Nederlanders en Engelsen. Allemaal erg aardig en het was heel plezierig.
Morgen echt beginnen en dan kan ik gaan zien hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat, ben heel benieuwd.
Hierna nog even terug naar het winkelcentrum voor een paar zaken die we vergeten waren en even gegeten bij Mc.Donalds(!). Je moet de Qatarese eetcultuur tenslotte leren kennen.....
En daarna naar "huis" en dat is raar, dat is toch al thuiskomen. We beginnen dus een beetje te wennen en het zou allemaal nog leuker zijn als het appartement niet zo'n ongezellige woonkamer had en een beetje uitzicht, desnoods op een muur, maar toch. We denken onze draai wel te gaan vinden. Margy gaat morgen haar eerste dag alleen invullen, we zijn benieuwd hoe dat lukt.

• 19 Januari 2016 - 08:48

Karina:

Dick is erg gerustgesteld nu hij weet dat er een McDonalds is ;-)

Fijn om je verslagen te lezen en de foto's te zien!

• 30 Januari 2016 - 21:29

Marian:

Wat leukvan jullie een bericht te ontvangen via deze site. Heb inderdaad gezien dat het erg hard waait in Qatar. Mooie foto,s. Je krijgt wel een indruk van de winkelmogelijkjeden. Maar heerlijk om weer eens iets anders mee te maken. Kan Margy alleen naar een winkelcentrum of?? Veel succes met je eerste dag als docent.

Veel lieve groeten,
    Marian⛳️