Dag 12 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 12

28 Januari 2016 | Qatar, Doha

Hoera, twee vriendelijke Britse collega's kwamen hun belofte na: vanmiddag kwamen ze twee pakken wijn brengen, een rode en een witte! Een pak staat gelijk aan 4 flessen. We gaan er zuinig mee om de komende tijd, maar het is wel lekker om zo nu en dan een wijntje te kunnen nemen na een drukke dag!
Voorlopig geen drukke werkdagen, want het is vakantie tot en met volgende week zaterdag. Op school schiet het lekker op, achterstand is deels bijgewerkt en ik kan gaan aansturen en zorgen dat er een draaiboek ligt voor mijn opvolger. Verder Koningsdag mede organiseren, dat vieren we hier op zaterdagochtend 19 maart. Maar nu kan het uniform uit: geen jasje en stropdas (verplicht!) meer. De kinderen kunnen ook hun uniform in de was gooien, want ja....het is een Britse School dus een uniform: geel met blauwe polo en blauwe broek of rok. Voor gym (PE) is het donkerblauw met een gele streep.
Ons dagelijks leven begint ook lekker te lopen: we eten bijvoorbeeld heerlijk. Hier vlakbij is een prima supermarkt waar we alles kunnen krijgen. Er zit een bakkerij met heerlijk gebak en je kunt er prima kant en klare gerechten kopen. Echt heerlijk, vandaag spaghetti.
Terwijl je aan het winkelen bent, kun je meteen voor 15 QAR (4 euro) je auto laten wassen, dat hebben we vandaag laten doen, want auto's worden hier snel stoffig! We rijden nu weer in een glanzende oude Daihatsu Terios rond. Prima autootje! Deze a.s. week zou natuurlijk in het teken van Qatar verkennen staan, maar de verhuizing komt er een beetje tussendoor. We gaan zien wat we kunnen zien.
Morgen een vervolg van onze spannende avonturen.... Dat zijn het niet, maar het blijft mooi om, als je eenmaal een beetje gewend bent, iets van een ander land te leren ervaren door er te wonen. Toch anders dan een paar dagen hotel in het zakencentrum.

• 29 Januari 2016 - 15:01

Dick&Iris:

IKEA?!

• 29 Januari 2016 - 17:26

Nee Dick en Iris.....het was Zara!