Dag 49 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 49 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 49

05 Maart 2016 | Qatar, Doha

De dag begon bewolkt en ja hoor...we kregen de eerste echte regenbui. Hiervoor wel eens 10 druppels geteld, maar dit was echt. Duurde niet lang trouwens en in de loop van de dag werd het weer prachtig!
We zijn rond half 12 naar school gereden, waar ik even wat moest doen.
Daarna naar Katara Village voor de laatste keer, Margy en Bea hadden daar van een heerlijke lunch genoten en dat hebben we samen nog een keer gedaan met groententempura (M) en garnalentempura (P). Heerlijk.
In Katara is altijd wat te zien, vooral ook omdat er veel Qatari rondlopen.
We lazen dat de Qatari er moeite mee hebben dat ze een minderheid zijn in eigen land, er zijn zo'n 1 1/2 keer meer expats dan Qatari: 1 miljoen tegenover 1 1/2 miljoen. Expats zijn niet alleen Westerlingen, maar vooral mensen uit Nepal, Bangladesh, India etc. Dat ze een minderheid zijn compenseren ze goed door hun aanwezigheid en (mag ik dat zeggen...ja, dat mag ik zeggen) lichte arrogantie.
Daarna wilden we naar huis maar hebben toch nog even een stop gemaakt bij Porto Arabia op The Pearl. Dat was een goede zet, want dat is een jachthaven met een hoog St.Tropez gehalte. We hebben heerlijk op een loungebank met een (alcoholvrij) drankje zitten genieten. Zie de foto van Margy van een moslima met wel heel opvallende schoenen! Nu weer thuis om voor te bereiden op de week. Nog 3 weken dan zit het er al weer op. Het vliegt voorbij.