Dag 58 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 58 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 58

14 Maart 2016 | Qatar, Doha

Toch nog iets grappigs gehoord vandaag in de auto: Een cover van Hello (Adele) door een man, waarbij sommige gedeelten in het Arabisch werden gezongen, maar ook nog met de bijpassende aparte Arabische muziek erbij en daarna ging hij weer gewoon door met het nummer. Bijzonder vreemd...
Vanmorgen kwam ik er achter dat de stichtelijke woorden vandaag hetzelfde waren als gisteren. Blijkbaar staat het verhaal van Jozef ook in de Koran. (Kennen wij vooral van Joseph and the amazing technicolor dreamcoat :-). Weer wat opgestoken.
En dan de grootste deceptie van deze week: in Doha News stond een artikel over salarissen. Het salaris dat ik hier verdien met hard werken en dat best leuk is, wordt hier beschouwd als tegen de armoedegrens aan, ha ha! Natuurlijk wel voor echte Qatari!! Wij klagen niet en men moet zich hier doodschamen als je alle arme workers uit Bangladesj, Nepal etc. heel hard ziet werken in de gloeiende hitte.
Het gemiddelde salaris van een echte Qatari is QAR 80.000 per maand, omgerekend 20.000 euro. Geen wonder dat hier zoveel malls zijn met dure winkels, je moet toch iets. Of ze het echt verdienen weet ik niet, ze krijgen het in ieder geval wel.
En het schijnt dat in het verleden (zal nu met de lage olieprijzen wel niet meer gebeuren) de emir zomaar alle schulden die mensen gemaakt hadden nietig verklaarde. Dan konden ze weer door met uitgeven en huizen kopen! Zo'n emir willen we natuurlijk allemaal wel, een soort Gaston Starreveld, maar dan als regeringsleider! Helaas....in Nederland zijn dat soort dromen bedrog.
(Volgens Margy heb ik al een keer geschreven over dat kwijtschelden, zit me blijkbaar hoog!)