Dag 55 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 55 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 55

11 Maart 2016 | Qatar, Doha

Een dag Dubai, wat een ervaring! We hebben een keuze moeten maken en ons vooral opgehouden in en in de omgeving van The Dubai Mall en de Burj Al Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld. Daar is al genoeg te zien. Dubai is een geweldige stad, veel meer westers dan Doha. The Dubai Mall is extreem, zo groot....zoveel winkels en zo mooi. De Burj Al Kalifha is natuurlijk ook zeer bijzonder, we zijn er niet in gegaan naar de 152e verdieping, veel te duur. Hoewel het weer prima was, was het zicht slecht, dus dan heb je er ook niet zoveel aan. Ook de hop off en hop on bus hebben we laten schieten, ook erg duur en een beetje veel voor 1 dagje. Wat we wel gezien hebben was al heel bijzonder, maar lastig te omschrijven. In ieder geval is het een heel andere stad dan Doha. De sfeer is prima, het is een stuk minder rigide islamitisch en er is erg veel te zien. In de Mall bv. een gigantisch aquarium en een prachtig kunstwerk The Waterfall. Veel terrassen rond de Burj Al Khalifa, waar we eerst wat gedronken hebben en daarna geluncht. We zaten eerste rang want om half 2 was er een watershow in "het meer" , waar we ons veel van voorstelden. dat viel tegen...na nog geen 5 minuten was het afgelopen. In de Efteling is het mooier. Ach, je kan niet alles hebben. Daarna even met de taxi naar de Burj Al Arab, het beroemde 7 sterren hotel aan de kust om foto's te maken. Dat is wel gelukt, maar je kunt er nauwelijks bij komen als je geen gast bent. Aan het eind van de middag zijn we vanuit ons hotel uitgebreid naar Dubai Marina gegaan. We zitten vlakbij de Marine Walk, een lange boulevard langs het water en jachthavens. Prachtig. Veel restaurants, terrassen en mooie architectuur. We zijn uiteindelijk beland in de Observatory van het Marriot Hotel op de 52e verdieping voor een drankje en een hapje tijdens happy hour. Het bleek dat we uitkeken op The Palm, het opgespoten land in de vorm van een palmboom waar de rijken der aarde hun optrekjes hebben. Na zonsondergang was het een sprookje. Een druk dagje, maar we hebben genoten. Morgen moeten we om 12.30 uur vliegen naar Doha. Door het tijdsverschil komen we na 10 minuten aan, dus hebben we de zaterdagmiddag nog om een beetje bij te komen van alle indrukken.