Dag 29 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 29

14 Februari 2016 | Qatar, Doha

Terwijl jullie genoten van een (natte) sneeuwrijke zondagochtend was ik al weer een paar uur aan het werk na een tochtje van 3 kwartier naar school met veel files. Zondagochtend is het hier altijd flink druk, maar vandaag was het wel heel erg. Gelukkig kwam er al snel een gloeiende zon op en werd het daardoor nog een prachtige dag: zo'n 24 graden, maar in de zon aanzienlijk warmer. Het is hier opvallend dat het verschil van in de zon of in de schaduw zijn heel veel scheelt in temperatuur.(Trui aan, trui uit). Lekker gewerkt op deze fraaie Valentijnsdag. Valentijnsdag, ook zoiets hier....vandaag heeft het Ministerie van Binnenlandse zaken laten weten dat Valentijnsdiners met veel openlijke Valentijnstoeters en -bellen opeens niet zijn toegestaan. Beetje laat lijkt me, want veel internationale hotels pakten natuurlijk al uit met die onzin. Er is een hotel op de Pearl dat een pakket aanbiedt voor QR 79,000 (bijna 20.000 euro) voor een royal suite, een prive-diner op het strand, een massage voor allebei, een ritje met een Rolls en een witgouden ring met 32 diamanten. Wij doen nooit aan Valentijnsdag, dus dit is aan Margy's neus voorbij gegaan.
Maar serieus: Volgens de berichten hier is het feest gebaseerd op St.Valentijn en al bekend in de westerse (christelijke) wereld sinds de 14e eeuw. Gaan ze hier dus niet doen. Ik kan me er iets bij voorstellen. Zoals ik al schreef, zijn ze al te ernstige Westerse invloeden aan het terugschroeven of tegenhouden, want ja wat moet je in deze cultuur met Valentijnsdag? In China zijn ze er ook idolaat van en of dat een verbetering is van wat men had...ik betwijfel het.
Morgen bloggen we verder over dit bijzondere land....