Dag 61 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 61 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 61

17 Maart 2016 | Qatar, Doha

Margy vermaakt zich in huis met lezen,appen,mailen en Radio 2. Het gaat langzaam beter, maar lenzen in is nog geen optie.
Voor mij is het een stuk minder saai: drukke voorbereidingen voor Koningsdag a.s. zaterdagochtend en het bezoek van 2 heren van LanguageOne uit Nederland en Dubai op dinsdag en woensdag.
Vanmiddag hebben we al een deel van het schoolplein, als je het zo moet noemen, al versierd met veel rood, wit, blauw. Zie foto met moeder van school. We hebben een heel divers publiek, ook behoorlijk wat Qatari. Compass International School staat goed bekend en het is de duurste school van Doha. Dat zie je overigens niet echt aan de faciliteiten binnen: mijn school in Nederland zag er qua klaslokalen en meubilair veel beter uit. We hebben hier zelfs klaslokalen zonder raam (net zoals mijn kantoor). Dat heeft niets met bewust beleid tegen de zomerhitte te maken, maar meer door het feit dat dit een voormalige, gehuurde en verbouwde, villa is van een rijke Qatari. Dat wordt natuurlijk nooit een efficient schoolgebouw. Vanmorgen kwam de executive principal langs met een delegatie: in de komende vakantie gaat er weer van alles aan kantoren e.d. verhuisd worden, we zijn benieuwd wat we overhouden voor de Nederlandse afdeling. Dat is een verrassing bij terugkomst en hoor ik vast meteen via een app! Jammer dat ik me daar niet meer mee kan bemoeien.
Vanaf morgen gaan we aftellen. Niet negatief hoor, maar we beginnen dan aan de laatste vrijdag enzovoort.

• 17 Maart 2016 - 22:28

Karina:

Prachtige foto! Hopelijk gaat het met Margy snel beter en kunnen jullie samen de laatste dagen in Doha nog op stap!