Dag 56 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 56 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 56

12 Maart 2016 | Qatar, Doha

We zijn er weer...na het weekendje naar Dubai in een werkelijk bloedheet Doha, zo warm hebben we het hier nog niet meegemaakt. Dat bekomt Margy niet echt, ik vind het eigenlijk wel lekker.... Vandaag natuurlijk weer vooral reizen, maar de visums zijn binnen. We mogen weer even blijven en daar deden we het allemaal voor. De consequenties waren niet verkeerd, want zoals ik gisteren al schreef hebben we het heerlijk gehad.
Op het vliegveld werd mijn dag helemaal gemaakt: een aardige Chinese caissiere bij de Duty Free Shop zei na het afrekenen: "You look handsome..." Nu zal dat voor een Chinees al gauw zo zijn, maar toch leuk op mijn oude dag! Dus die kon niet meer stuk, hoewel het lang wachten bij de douane in Doha daar wel een stukje van af knabbelde. Nu lekker weer "thuis" . We plaatsen wat foto's van Dubai: the Waterfall (een kunstwerk in Dubai Mall), werkelijk schitterend en van Marina Walk. Foto's zeggen alleen jammer genoeg niet alles.
Morgen weer aan het werk, de een na laatste week, met als klapstuk zaterdagochtend Koningsdag voor de Nederlandse en Vlaamse kinderen, met de ambassadeur, waar nog heel veel voor geregeld moet worden. Genoeg te doen dus.

Nu ik de foto's geplaatst heb nog een opmerking: de blauw aangelichte dino is een echte, gevonden in Wyoming, net zoals die van het Leidens Museum. Hier hebben ze een iets ander idee over tentoonstellen....

• 30 Maart 2016 - 13:41

Charlotte:

Hallo Peter, eindelijk even tijd gevonden om jouw blog te bekijken, maar lees ik nou goed dat je binnenkort alweer terugkomt? Dat is dan voorbij gevlogen! Heb je het fijn? Goed werk kunnen verrichten? Hoe gaat het met Margy? Groetjes Charlotte