Dag 13 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2016 | Qatar, Doha

Hebben wij dat...het is koud hier! Overdag 16 graden met een lelijke straffe en koude wind en 's nachts 12. Zonder verwarming is het nog net geen afzien!
Het is weer vrijdag, dus lekker rustig op de weg. Nogmaals naar Ikea om wat spullen voor het nieuwe huis te kopen. (Op vrijdag moet je er rekening mee houden dat alle winkels dicht zijn tussen 1/2 11 en 1 uur vanwege gebedsdag).
Dat moeten we wel een beetje aankleden. Dat kan dan weer van het geld dat we besparen op benzine: vandaag volle tank voor omgerekend 11 euro! En je hoeft natuurlijk niet uit te stappen en zelf te tanken, daar heb je hier nog pompbediendes voor. Je moet wel met het benzineklepje aan de goede pomp gaan staan, want anders moet je naar een andere. De slang verder uittrekken is iets teveel gevraagd.
Na Ikea zijn we doorgereden naar een dorpje aan de kust Simaisma, een voormalig (parel)vissersdorp. Mooie tocht door de woestijn, maar nog geen kameel gezien. Wel een bord: oppassen voor overstekende kamelen. We zijn even op het strand geweest, daar was het best druk ondanks de kou. Je moet daar decent gekleed gaan, dus een echte strandcultuur zoals wij die kennen is hier niet, maar dat lag ook niet in de lijn der verwachtingen. Uiteraard zand meegenomen voor de verzameling!
Aan het eind van de dag naar Lulu supermarkt. Gigantisch en ook hier weer allerlei lekkere dingen te krijgen. de verse visafdelingen zijn hier zeer bijzonder. Ook in een andere supermarkt geweest Al Meera: daar kan AH nog een puntje aan zuigen qua inrichting...prachtig!
Vanmorgen vroeg weer een aardige Engelstalige collega iets aan me. Bleek uiteindelijk dat hij vroeg wat ik vandaag ging doen. Het probleem is dat al mijn Engelse collega's een eigen accent hebben; ze komen uit Schotland, Ierland, Australie noem maar op.
De "head of campus" Mrs. Margaret Pilkington komt uit Schotland. Ze spreekt learning niet uit zoals wij dat kennen, maar meer als laaaarning. Is wennen en soms kan ik er geen touw aan vastknopen. Lastig!

  • 29 Januari 2016 - 16:30

    Carla:

    Dag Peter en Margy:
    Weer trouw jullie blog gevolgd deze week. Het lijkt me een verschrikkelijke saaie, decadente omgeving, maar zoals jullie het beschrijven is kostelijk, ik zie het voor me: zandhappen, veel te veel plastic tasjes en allemaal verwende rijke lui......maar wat super dat jullie een inkijkje geven in die wonderlijke wereld daar. Jullie houden je mooi staande en mocht je je gaan vervelen kun je altijd een stoffen-tassen lijn beginnen......En ja, als je weer eens op die verse visafdeling terecht komt ben ik benieuwd naar een fotootje daarvan. Het lijkt me wel heel leuk al die verschillende nationaliteiten te ontmoeten....ik neem aan dat de meeste tijdelijk in Qatar verblijven. De zoon van een kennis van me woont sinds kort in Zuid Korea, daar schijnt werkelijk alles alleen Koreaans te preken en alleen in Koreaanse tekens aangegeven te zijn: verkeersborden, richtingen, straatborden en op alles wat er te koop is....ik begrijp dat dat bij jullie iets handiger gaat? Tja, zo maak ik via de blogs een mooie wereldreis, haha. Het super etentje bij het afgaans restaurant gisteravond in Den Bosch sloot daar mooi bij aan.
    Lieve mensen : geniet van het weekend, laat de zon gauw terug komen en lieve groet van jullie trouwe volgers uit stormachtig en koud Rosmalen. Carla.


  • 29 Januari 2016 - 16:52

    Jolande:

    Ontzettend leuk om te lezen, leuk herkenbaar en wat heerlijk dat jullie een huis krijgen! Geniet ervan en we gaan elkaar zeker zien!

  • 29 Januari 2016 - 20:25

    Hennie:

    Weer zo'n heerlijk verslag! Zolang mrs. Margaret Pilkington nog maar niet roept, I'm horny, terwijl ze bedoelt I'm hearing of zoiets, gaat t nog wel goedkomen met jullie:)
    en na het lezen van de naam van de supermarkt in dit verslag, denk ik dat ik weet wat de winkelvraagprijs was in het vorige verslag! Ik zag daarin 2 dezelfde tekens, dus moet het bijna wel Lulu zijn? Succes met de accenten en een heel fijn weekend met een heleboel zonnestraaltjes!

  • 29 Januari 2016 - 20:30

    Hennie:

    O jee, ik had reacties dag 12 nog niet gelezen, geen Lulu, maar Zara dus. Vond t al zo goed gevonden van mezelf, haha! Foutje, bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 31405

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: