Dag 54 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 54 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 54

10 Maart 2016 | Qatar, Doha

Het weer is weer normaal, geen regen maar warm. Al weer vroeg achter mijn bureau, maar wel om 1 uur naar huis. In de ochtend was er nog een "parade" van alle kinderen i.v.m. the childrens book week. Het thema was The Wizard of Oz. Daar hebben wij niet zoveel mee maar de Britten blijkbaar wel. Er was door de leerkrachten en veel kinderen flink uitgepakt qua kleding.
Om half 3 bracht de taxi ons naar het vliegveld voor een kort weekendje Dubai om ons visum voor de laatste keer te verlengen.
Een uurtje vliegen, maar 6 uur onderweg. Heel lang bij de douane in Dubai moeten wachten, maar goed, we zijn er. Door de taxirit vanaf het vliegveld hebben we al begrepen dat Doha een provinciestadje is vergeleken bij Dubai en ook de omgeving van ons hotel in Dubai Marine is spectaculair. Ons hotel is prachtig, we hebben een soort appartement, met keuken. Het ziet er allemaal strak uit, met een groot balkon. We hebben internet en na weken zelfs tv!
Aan de overkant van ons hotel begint Marina Walk, met jachthavens en restaurants. Heel leuk! We hebben erg lekker gegeten bij een Frans restaurant, Bistro des Arts :-))
Morgen hebben we een dag om zoveel mogelijk highlights te zien, want zaterdagochtend gaan we al weer op tijd naar het vliegveld. We hebben niet de illusie om Dubai te leren kennen, maar gaan van wederom een kans genieten! Het is nu al leuk!