Dag 52 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 52 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 52

08 Maart 2016 | Qatar, Doha

Vandaag lekker later begonnen, het is dan rustig op de weg, dat scheelt een stuk.
Het was trouwens vandaag in Qatar niet overal rustig op de weg: op de Doha Express Way liep een ontsnapte tijger rond tussen de file..... Een filmpje ging viral en ook het uiteindelijk vangen door de eigenaar stond op Doha News. Het schijnt dat er nogal wat (rijke) Qatari zijn die leeuwen, tijgers en cheeta's als huisdieren houden, hoewel dat afgeraden wordt door de regering :-). Ik hoorde van een ouder n.a.v. dit bericht dat hij met zijn, uit Nederland meegenomen, hond in de wachtkamer van de dierenarts zat toen er een Qatari met een loslopende cheeta binnenkwam. De man begreep niet dat hij weg ging...
Op school hebben de ouders vandaag via de nieuwsbrief bericht gekregen dat mijn opvolgster is benoemd. Monica Mansveld gaat, in ieder geval tot de zomervakantie, mijn werkzaamheden overnemen. Inmiddels ben ik haar al aan het inwerken. Daar hebben we mooi iets meer dan 2 weken voor, dus dat moet lukken. Afbouwen kan ik het nog niet noemen, want er speelt nog veel, maar het is fijn om over te dragen na twee maanden werk. Ondertussen is het hier nog steeds slecht weer met regen. Morgen ook nog, vanaf donderdag knapt het weer op en het a.s. weekend in Dubai ziet er goed uit.
Vreemd hoor: Wat gaan jullie in het weekend doen? O, we vliegen even naar Dubai.
Expatpraat!
Moet je altijd blijven zien als bijzonder en nooit als gewoon, want dan gaat het niet meer goed met je!

NB: Bijgaande foto van de tijger is helaas niet zelf gemaakt, maar komt van internet.

• 08 Maart 2016 - 17:35

Bart:

Ha Peter
    De tijger heeft ook het AD gehaald hier in Nederland, inclusief file en filmpje.
    PS
    Hier is het trouwens droog ..... ;-)