Dag 9 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 9

25 Januari 2016 | Qatar, Doha

Poeh, poeh...lang werken vandaag. Om 5 voor half 7 de deur uit, onverwachte file dus ik heb er 20 minuten langer over gedaan dan normaal. 's Middags nog vergadering met het hoofd van Compass International, een deskundige uit Nederland en ouders over de eventuele invoering van Language One (een bedrijf dat de organisatie van onderwijs in de Nederlandse moedertaal in het buitenland overneemt van de Internationale scholen), dus pas om kwart voor 6 thuis. Ik mag niet klagen, want volgende week hebben we een week vakantie.

Qatar: Ons Europees plastic draagtasjesbeleid is hier nog niet ingevoerd, het is meer dan verschrikkelijk hoe er hier bij de supermarkt voor je ingepakt wordt. Sowieso is afvalscheiding hier een onbekend fenomeen. Alles gaat in die draagtasjes zo de vuilnisbak in. Nog een wereld te winnen....
We hebben een foto geplaatst van een bijzonder verkeersbord en je kunt leren hoe je STOP in het Arabisch schrijft. Deze blog moet tenslotte ook een beetje leerzaam zijn.
Het weer is nog steeds lekker, overdag warm, maar 's avonds koelt het behoorlijk af, ik zit hier nu met een trui aan!
Margy: rondgeneusd vandaag bij "Lulu" een supermarkt. Prachtig die fruit - en groenteafdeling en er is standaard ook een afdeling vers gemaakt eten. Daar hebben we al het een en ander van uitgeprobeerd: kipsaté, mihoen en vegetarische rijstgerechten, echt heerlijk!