Dag 64 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 64 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 64

20 Maart 2016 | Qatar, Doha

Een klein genoegen van een automobilist in Doha/Al Rayyan: Sinds we hier in dit huis wonen moet ik op de terugweg langs een wegversmalling met uiteraard road blocks. Gevolg: vertraging. Het werk duurde maar en duurde maar. Vanmiddag was het nog zo, maar...ze waren de road blocks aan het verwijderen, de asfaltering is rond en de strepen staan zowaar op de juiste plaats. Mag ik het nog een paar dagen gaan beleven?
Nog een klein genoegen: Gisterenmiddag en vandaag na het werk nog heerlijk bij het zwembad gezeten...beetje kleur op doen voor Nederland. De rest van de week is druk, dan zal het wel niet meer lukken.
En nog een: Margy heeft voor het eerst weer lenzen in om uit te proberen, sinds een uurtje. Gaat het niet goed, dan hebben we morgen nog tijd om terug te gaan naar de oogarts. Dinsdag gaat niet lukken, vandaar. De eerste tekenen zijn positief. Laten we hopen dat dat zo door gaat.
En zowaar nog een: Omdat mijn opvolgster naar een cursus van LanguageOne in Dubai is, nam ik vanmiddag haar cultuuruur over. Er is 1 x per week cultuuruur op zondag na schooltijd: over Nederlandse cultuur. Deze periode was het overwegend aardrijkskunde in alle groepen, na de vakantie wordt het kunst....net gemist. Laatste les dus overgenomen, want a.s. donderdag begint hier de vakantie. Erg leuk en heel ontspannend: 7 kindertjes uit groep 5 over Nederland en de provincies. Twee ervan hebben nog nooit in Nederland gewoond, maar ze weten er best veel van. Heel nuttig die lessen en heel gezellig, want het zijn erg leuke kinderen.
Zo zie je maar hoe 4 kleine genoegens een mooie dag kunnen maken.