Dag 28 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 28

13 Februari 2016 | Qatar, Doha

Natuurlijk een beetje uitgeslapen, het is tenslotte weekend.
Na het ontbijt en de koffie (we drinken hier overigens geen Nespresso zoals thuis maar Nescafé uit een potje, ook op school en ook dat went) zijn we naar Souk Waqif gegaan. We zijn door straatjes gekomen waar we nog niet geweest waren, je raakt er niet uitgekeken! Veel bekeken en gefotografeerd. Margy heeft nog een mooie sjaal gekocht (er liggen er duizenden...).
Van de Souk zijn we naar The Pearl gegaan. Dat is een opgespoten stuk land dat ver in zee strekt met appartementen en winkels e.d. Heel bijzonder, prachtig aangelegd en als je daar woont heb je een schitterend uitzicht op zee. We hebben daar in het centrum lekker Arabisch geluncht. Dat centrum was wat doods, het loopt niet echt goed. De Pearl is twee jaar geleden drooggelegd. Sinds de vele restaurants geen drank meer mogen schenken, schijnt het er veel minder leuk geworden te zijn. Wel een paar prachtige winkels waaronder een van Kartell en we reden langs een showroom van Lamborghini. Op de terugweg zagen we nog Port Arabia, een schitterende jachthaven met de mooiste boten, een soort St. Tropez. Toen waren we al zo lang onderweg dat we dat maar even gelaten hebben, leuk voor de volgende keer.
Daarna rustig thuis om op te laden voor de drukke week. Vanavond nog naar DWDD van gisteren kijken via de IPad, zo blijven we een beetje bij.

• 14 Februari 2016 - 11:10

Jet:

Hoi, jullie hebben op souq waqif toch wel het kettinkje opgehaald? Ik lees
    daar niets over, is het mooi geworden?