Dag 20 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 20

05 Februari 2016 | Qatar, Doha

Al vroeg een toertje met mijn zus gemaakt: eerst naar de supermarkt, want daar moesten we voor 11 uur zijn i.v.m. gebedsdag, daarna naar ons oude appartement om nog wat terug te leggen en de sleutels in te leveren, naar school om die te laten zien en, omdat het zo rustig was op de weg, maar even doorgereden naar zee. Heerlijk aan de waterkant gezeten, want het was vandaag prachtig weer.
Na de lunch thuis met de taxi weer naar de stad voor een tochtje op het water in een dowh, een oud Qatar vrachtbootje, in de baai van Doha. Heerljk!
Rond de boulevard was er een wielerwedstrijd als voorbereiding op de WK vrouwen, er deden ook Nederlandse vrouwen aan mee. Jet heeft nog voorzichtig Hup Holland geroepen als er iets oranjes voorbij snelde. Of dat een Nederlandse was, wisten we niet, maar misschien zegt iemand ooit: Ik fietste in Qatar en hoorde opeens Hulp Holland...dan was dat dus mijn zus!
Daarna naar de souk waar het een gezellige boel was. Druk, bands en gewoon heel veel te zien. Dit blijft echt heel bijzonder. Voor Margy een prachtige gouden hanger uitgezocht om te laten maken met onze beide namen in het Arabisch. Maandag is hij klaar. Echt een expat-dingetje, veel moeders van school hebben er een. Heel mooi.
En, omdat het vrijdag is, afgesloten in het Sheraton hotel met een aantal glazen wijn en een heerlijke maaltijd.
Voor Jet is het wel een hele ervaring en we vinden het heel goed dat ze hier open in stapt en alles over zich heen laat komen. Ze heeft wel erg geluk met het weer, want zo'n mooie dag hebben we nog niet gehad.
Gewoon een lekker dagje. Morgen de laatste vakantiedag, zondag weer vol aan de bak voor de komende 7 weken!

• 11 Februari 2016 - 11:40

Thea Beijersbergen Van Henegouwen:

Beste Peter, ik ben een vriendin van Henriette. Hoorde, dat ze plots op reis was. Fantastisch!!.Dat moet genieten zijn ,bij jullie. Als ze thuis is, zal ik er vast veel van horen.
    Ik wens jou veel succes met het werk wat je daar doet.
    Je verslagen zijn super interessant. Groeten Thea