Dag 41 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 41 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 41

26 Februari 2016 | Qatar, Doha

De dag begon bewolkt, maar met een goede temperatuur laten wij ons daar niet door afschrikken. Na wat snelle boodschappen in Villagio Mall zijn we naar Al Khor gegaan, een stadje aan zee, zo'n 50 km van Doha. We wilden Bea, onze gast, even meenemen naar "buiten", waar je meer een idee krijgt hoe Qatar er eigenlijk uit ziet. Veel woestijn en wegen met hekken er langs, tegen overstekende kamelen. Die hebben we niet gezien in het wild, ik weet niet eens of ze er nog zijn. De hekken zijn er wel, dus het zal wel.
Al Khor is behoorlijk groot, vlakbij ligt een grote raffinaderij, dus veel expats. Er is ook een campus van Compass International School. We zijn naar de Corniche gereden, zo heten hier blijkbaar alle wegen die langs de kust lopen. Wat leuke haventjes gezien, met o.a. een scheepswerf voor de reparatie van dhows. Nog even gegeten in een plaatselijk winkelcentrum bij M, want een gezellig terrasje aan zee vind je hier niet jammer genoeg.
Daarna even thuis en vanavond hebben we gegeten in de poolbar van het Sheraton hotel. Het was weer heerlijk, hoewel het wel buiten wel iets kouder was dan we verwacht hadden. Terwijl ik dit zit te typen komt Joyce langs om de vip-kaartjes te brengen voor de Emir"s sword races morgen. We zijn heel benieuwd hoe we dat gaan ervaren.

• 27 Februari 2016 - 11:46

Johann:

Hallo Margy&Peter, Elke zaterdagmorgen lees ik aan de ontbijttafel de verhalen en kijk ik de foto's van de afgelopen week. Leuke manier om jullie ervaringen zo te kunnen volgen. Alweer over d helft en dus aftellen maar. Succes met alles dat nog komen gaat.