Dag 39 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 39 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 39

24 Februari 2016 | Qatar, Doha

Morgen een dagje (in ieder geval een ochtend) spijbelen...we gaan morgenvroeg naar de stal waar Arabische paarden worden gefokt. Er is daar een programma voor gasten met een tour en andere activiteiten, o.a. valken. Het zal nog even puzzelen worden hoe we er moeten komen, maar om half 8 zitten we in de auto. Mijn collega's gunden me het van harte..dat is een goed teken.
Margy en Bea hebben vandaag diverse malls onveilig gemaakt. Gelukkig stond Bea's betaalpas nog niet op wereld, dus de schade is beperkt gebleven. Op de terugweg zaten ze in een taxi en reed er weer zo'n Landcruiser over een stoffige berm om vooraan in de file te komen. "Crazy Qatari", zei de taxichauffeur. Daarna vertelde hij dat hij meemaakt dat als hij aangehouden wordt door de politie en er een Qatari naast hem zit dat die dan wuift met zijn hand van Ga weg en zegt "I don't wanna talk to you". De politie druipt dan af en ze mogen doorrijden....
Het viel Bea ook in het winkelcentrum op dat Qatari niet voor je opzij gaan, maar hun route blijven volgen. Dat geldt ook voor het verkeer.