Dag 62 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 62 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 62

18 Maart 2016 | Qatar, Doha

Een vrije dag, de enige van deze week. Vanmorgen heeft een collega met haar man hier allerlei spullen opgehaald die we gekocht hadden om ons huis een beetje op te leuken (Ikea lampen e.d.). We kunnen ze niet meenemen en zij konden ze goed gebruiken. Ze gaat in de a.s. vakantie ook naar Nederland en is zo lief om wat bagage van ons mee te nemen, zodat we iets meer ruimte in de koffers hebben voor de dingen die we hier verzameld hebben. Dat is niet zo veel, maar het moet wel mee kunnen.
Daarna gezocht op internet naar een leuke plek om te lunchen, want we wilden er nu wel even samen uit. Het gaat beter met Margy's ogen, maar het moest wel binnen, want ze kan nog niet in de zon. Uiteindelijk besloten we naar het Belgian Cafe in het Intercontinental Hotel te gaan, met de taxi. Nog nooit van gehoord, maar dat bleek een prima beslissing: Een bruine kroeg, met prachtig uitzicht op zwembad, strand en Arabische Golf en de meest sympathieke serveerster die we hier ontmoet hebben (een Bulgaarse, die fantastisch Engels sprak). Leuk gesprek met haar gehad over haar Doha ervaringen: de emir heeft een alcoholverbod rond het zwembad uitgevaardigd, daarom is het er niet druk meer!
Heerlijk eten (ze serveren zelfs bitterballen!): ik at moules frites (gewoon een echt lekker mosselpannetje!) en Margy gebakken zalm. Heerlijke wijn erbij, dus we hebben genoten. Margy vond de wijn nog beter smaken met bril dan met lenzen! Ook nog heerlijke profiterolles en cafe Liege als dessert.
Maar ja, twee glazen wijn ieder midden op de dag hakken er wel in als je dat niet meer gewend bent....dus we waren aardig moe toen we thuis kwamen. Dat is gelukkig al weer over en ik moet trouwens over 1 1/2 uur toch al weer naar bed, want morgen staat Koningsdag op de agenda. Gelukkig is de weersvoorspelling goed. Ik ben zeer benieuwd of het allemaal goed verloopt en hoe druk het zal zijn! Jullie gaan het morgen lezen.....