Dag 59 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 59 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 59

15 Maart 2016 | Qatar, Doha

Naar de dokter.....
Margy heeft al een tijdje last van haar ogen. Dat schijnt een redelijk normaal verschijnsel te zijn hier: een overvloed aan zon, scherpe lucht, veel stof en zand en in de stad ook niet al te schone lucht. De combinatie met contactlenzen kan dan voor problemen zorgen. Maar voordat Margy naar een dokter wil, dat duurt even. De druppels van de pharmacy hielpen voor geen meter en dus op naar het Future Medical Centre, een privekliniek waar we zonder afspraak terecht konden. Het lijkt Singapore wel, wat een snelle en professionele behandeling. Wachten...wat is dat?
Binnen 10 minuten zaten we bij de oogarts (ja, een specialist...geen huisarts!). De conclusie was: oogontsteking aan beide ogen. Ze heeft zalf en druppels gekregen en mag 7 (!) dagen geen lenzen dragen. Dat is nogal lastig, maar het is niet anders. We verwachten wel dat het geen 7 dagen gaat duren trouwens, de medicijnen helpen nu al.
Heel vervelend voor Mar, maar gelukkig heeft ze een reservebril. We zouden vanmiddag de Grand Mosque bezoeken met een excursie, maar dat hebben we moeten afzeggen.
Maar hopen dat het snel over gaat en dat ze zich weer gauw helemaal goed voelt.
Op het werk gaat alles zijn gangetje: druk met de voorbereidingen voor Koningsdag a.s. zaterdag en een ouderavond over LanguageOne a.s. dinsdag. Dat zijn de laatste losse draadjes waar door mij nog wat mee gedaan moet worden. De rest is aan mijn opvolgster. Raar idee!