Dag 57 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 57 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 57

13 Maart 2016 | Qatar, Doha

Weer een erg warme dag in Doha. Ons huis is anders dan dat in Singapore, waar het nog wel warmer kon worden, maar door de fans aangenamer. Hier moet echt de airco aan.
Op school ook trouwens....Het was vandaag een drukke werkdag, maar om 12 uur was de opvoering van The Wizard of Oz door een grote groep kinderen van school. Prachtig gedaan. De Nederlandse Stijn uit groep 5 speelde de leeuw...en stond daar maar mooi in vloeiend Engels te zingen en te acteren. Echt geweldig. Ze hadden hier vanaf het begin van het jaar na schooltijd (ECA=Extra Curriculum Activities) aan gewerkt.

Nog even terug naar Dubai en ons hotel. Ook daar is de naam Peter van 't Hof onbegrijpelijk en werd het weer Peter Van. Dat deed ons denken aan Singapore. Daar hadden we er twee: Peter van Bochoven en Peter van 't Hof. Op een gegeven moment moest iemand Mr. Peter Van hebben en we moesten zeggen: Which Peter Van? Van Bochoven or van 't Hof ? Toen snapte de man er helemaal niets meer van.

Ik las op Nu.nl dat er bijna niemand in Nederland meer gelovig is. Dat is hier wel anders. Mijn hemel, het wordt hier 6x dagelijks met de pap-, nee zeg maar soeplepel ingegoten. Nog nooit zoveel moskeeën gezien als in onze wijk. En nu ik iets vroeger wegga en eerder op school ben wordt nu 's ochtends mijn hele rit begeleid door een stichtelijk woord...en vanmiddag op de terugweg had ik de pech dat het juist weer gebedstijd was, dan gaat de muziek uit en beginnen ze weer. We zullen het niet missen....