Dag 42 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 42 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 42

27 Februari 2016 | Qatar, Doha

A day at the races.....
Maar eerst 's ochtends de wekelijkse boodschappen doen bij het Family Food Centre. We wonen hier, dus dat moet ook gebeuren.
Om half 1 waren we op de Qatar Racing and Equestrian Club voor wat een bijzondere dag zou blijken. We hadden een VIP-badge en konden dus bijna overal komen. Bijna, want er was ook nog een V-Viplounge, maar die was voor de emir en zijn connecties. Vandaag was het een belangrijk jaarlijks evenement: de races voor The Emir's Sword. Er waren 7 races met een interessant prijzengeld (zo'n 150.000 dollar voor de winnaar) maar race 8 was de belangrijkste: daar gingen 11 paarden voor de hoofdprijs: het gouden zwaard. Ook de stoeterij waar Alexandra Newman werkt en waar we donderdag op bezoek zijn geweest, met maar liefst 3 paarden. Joyce en Frank Newman waren er uiteraard ook. We zaten bij alle races op een prachtige tribuneplek en konden alles goed volgen. Hartstikke spannend. Tussendoor konden we wat gaan eten en drinken maar ook naar de VIP-lounge, voor een hapje en een drankje.
En toen de laatste race....Al Shahaniastud behaalde de eerste en de tweede plaats en ze wonnen dus The Emir's sword. Dat was ze al vaker gelukt, maar vorig jaar niet. Uiteraard was de Emir er ook om de prijs uit te reiken. En zo beleefden we een bijzondere dag, die je nooit mee zou maken als dat bijzondere contact met Alexandra er niet was geweest. Voor zowel Bea, onze gast uit Nederland, als voor Margy en mij was het een once in a lifetime experience! Nu morgen gewoon weer aan het werk en Margy en Bea gaan verder met de plezierige dingen des levens.

• 27 Februari 2016 - 20:37

Lida Van Elswijk:

Hoi Peter en Margy

Ik lees met plezier jullie blog en de foto's zijn soms hilarisch, zoals de Qatari bij de pizzahut.
    Zo te lezen is jullie pensioen alles behalve saai! Geweldig!

Groet Lida

• 28 Februari 2016 - 15:51

Iris Van Rijswijk:

Dat wordt nooit meer wennen in Hilversum......

• 28 Februari 2016 - 16:29

Jet:

Dat ik dat nou net gemist heb!!!

• 28 Februari 2016 - 17:40

Ja Jet dat is erg jammer. Het kwam allemaal helemaal onverwacht en Bea is met haar neus in de boter gevallen.
    En Iris, dat wennen in Hilversum is geen enkel probleem. Dit is een cadeautje en Hilversum is onze stek.