Dag 40 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 40

25 Februari 2016 | Qatar, Doha

Een bijzonder bijzondere (snipper)dag.
Vanmorgen om half 8 in de auto om op weg te gaan naar Al Shahanian Stud op de weg naar Dukhan. We hebben het gevonden! Wat een prachtige stoeterij. Er was een ochtend georganiseerd voor internationale contacten en wij mochten erbij zijn. We werden al gastvrij ontvangen met een drankje, kamelen en valken en natuurlijk door Joyce, Frank en Alexandra Newman. Daarna kregen we met z'n allen een grand tour. 220 Paarden met de mooiste voorzieningen, prachtige stallen, grazige weiden, een eigen full-size racetrack ,zelfs een paardenzwembad en een erg grappig stoeterijhondje dat het alleen maar druk had! Heel interessant en op zo'n plek kom je normaal gesproken nooit in je leven. Maar het was nog niet klaar, want na afloop van de tour stond er een geweldig ontbijtbuffet klaar met prachtig gedekte tafels op een binnenplaats met palmen. Een sprookje uit duizend en een nacht, zoals Joyce het ook al zei. Na deze onvergetelijke en eigenlijk niet te beschrijven ervaring even naar huis en daarna naar school, ik moest even de mail checken en Margy heeft Bea rondgeleid.
We zijn doorgereden naar de Corniche en hebben even wat gedronken en wat kleins gegeten. We wilden naar de Souk, maar die is tot een uur of 4 grotendeels gesloten dus hadden we nog tijd voor een boottocht op een dhow. Hadden we al met Jet gedaan, maar deze was leuker en iets verder. We voeren langs het Sheraton en hoorden vanaf het water dat DJ Tiesto aan het repeteren was, vanavond treedt hij daar op in de tuin met uitzicht op zee.
Toen naar de souk waar we weer even rondgekeken hebben en door naar een andere souk die niet zo mooi, maar wel heel bijzonder was. We waren rond half 7 weer tijd, redelijk uitgeteld. Lekker even een glaasje gedronken, dat kan nu heel uitgebreid, want vandaag had een Engelse leerkracht ook weer wijn voor ons meegebracht. We hebben nu echt teveel en Bea drinkt niet... Het was al met al een hele interessante en leuke dag en nu begint het weekend pas.... Daar staat tegenover dat ik volgende week een erg drukke werkweek heb!

• 26 Februari 2016 - 07:05

Karina:

Wat bijzonder, Peter en Margy!