Dag 34 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 34

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2016 | Qatar, Doha

Op mijn vrije dag al om 10 voor 6 wakker en niet meer kunnen slapen...maar gelukkig minder verkouden en redelijk fit. Om 7 uur had ik onze binnenplaats al zandvrij gemaakt (er waait hier wat zand rond!) en gemopt. We krijgen dinsdag een oud-collega/vriendin van Margy te logeren, dan moet het er wel een beetje strak bijliggen. Margy was echt nog niet fit en is wel in bed gebleven. Nu gaat het iets beter, maar het houdt nog niet over.
Gisterenavond en vanochtend internetproblemen dus om 10 uur stond ik bij Oreedoo, de internetprovider in Villaggio Mall. Omdat het vrijdag is, ging die pas om 2 uur open, terwijl verder alle winkels in bedrijf waren...
Om 1 uur zijn we teruggegaan en hebben we geluncht bij Paul, een leuke Franse bistro. Margy had een croque monsieur en ik sandwich roasted beef. Wat er op lag weet ik niet, een soort vies pekelvlees, maar in ieder geval geen roasted beef. Niet te eten....
Een overhemd voor het weekend gekocht bij H&M. Vanwege de 10 weken en weinig bagage heb ik vooral formele kleren bij me voor school en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Daarom ook nog maar een nieuw jasje aangeschaft en een oud weggegooid.
De internetproblemen zijn inmiddels opgelost met behulp van tips van Oreedoo.
Om het Qatar nieuws bij te houden, kopen we hier de Gulf Times, voor de Singaporegangers: lijkt erg op de Straits Times. Veel regionieuws uiteraard, Amerikaanse voorverkiezingen, Nederland bestaat niet, maar dan opeens ook weer het plaatselijke suffertje: een artikel over een put zonder deksel waar door "swift action" tijdelijk twee pylonnen omheen gezet werden. Heel bijzonder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 31241

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: