Dag 24 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 24

09 Februari 2016 | Qatar, Doha

Een gezellige dag.
Vanmorgen om half 11 naar Katara Cultural Village gegaan. Het was druk er naar toe, want daar waren ook allemaal activiteiten voor National Sport Day. Geen last gehad van de Tour van Qatar, die vandaag overigens door Kristoff is gewonnen. Katara is erg leuk en interessant, prachtig aan zee gelegen, met ook nog hele mooie restaurants. Vandaag dus veel sportactiviteiten waar vooral Qatari's met hun kinderen op af kwamen. Geweldig leuk om mee te maken. We hebben er rondgelopen, veel foto's gemaakt en vanaf een terrasje met cappuccino en 2 x een mocktail Arabian Spritzer (erg lekker, met gingerale) alles eens goed bekeken. Katara is zeker een plek om vaker naar toe te gaan als het rustiger is: er zijn ook kleine musea en kleine winkeltjes aan het strand.
Voor een late lunch hebben we ons naar het Sheraton laten brengen waar we buiten bij het Pool Cafe heerlijk hebben geluncht met een glas wijn erbij. Het weer was prachtig, zo'n graad of 24 met een lekker briesje. Ongelooflijk om op 9 februari zo buiten te kunnen zitten.
Thuis hebben we het rustig aangedaan en heeft Jet haar koffer gepakt. Ze is net met de taxi naar het vliegveld vertrokken. Ze vertrekt straks om 5 over 12. Ze is 5 volle dagen geweest en dat was bijzonder gezellig! Ik ga weer alles klaarmaken voor morgen, want dan is het weer gewoon werken.