Dag 23 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 23

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2016 | Qatar, Doha

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, om 5 over 6 in de auto. De weg die ik gisteren reed bleek onverwacht afgesloten, waardoor ik weer terug moest. Dat scheelde me 10 minuten waardoor ik in de drukte terechtkwam en uiteindelijk pas om kwart voor 7 op school was. Vanmiddag terug reed ik er nog geen 20 minuten op. Zo'n wegafsluiting is hier normaal, de wegen veranderen voortdurend. Ze zijn hier ook nog bezig met de aanleg van een metro. Op dit moment draaien er nog 12 boormachines, zoals die grote in Amsterdam. Het waren er 24! In 2018 moet de metro rijden. Wel nodig ook, want er is hier nauwelijks openbaar vervoer.
Op school weer hard gewerkt en er staat al veel op een rijtje. Een opvolger kan al een paadje vinden, maar dat moet een weg worden voor 25 maart!
Even op Facebook tussen de bedrijven door kan helaas niet, die site is geblokt door school. Flauw hoor, maar ja anders zitten al die Britten er op, ik zou dat natuurlijk nooit doen...
De dames zijn vandaag op stap geweest naar 2 malls: Landmark en Villagio, Morgen ben ik vrij i.v.m. Nationale Sportdag en het is Jet haar laatste dag alweer, ze moet om 9 uur op het vliegveld zijn en vliegt om 5 over 12. We gaan naar het Cultural Village en lekker aan zee lunchen, maar dat is nog lastig want de Tour van Qatar is daar in de buurt aan de gang. Vandaag heeft Cavendish gewonnen. Voor de wielrenners is het een mooi tripje naar Qatar, het is hier heerlijk weer, zo'n graad of 24 en geen wind meer.
Je zou hier prima carnaval kunnen vieren met optochten en praalwagens, maar daar zouden ze hier niet zo blij van worden, denk ik!
Sinterklaas hier binnenhalen met een boot is al een dingetje, er is twee jaar geleden zelfs een klacht ingediend door een Qatari. Nu is de mijter zonder kruis....over zwarte pieten heb ik niets gehoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 31245

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: