Dag 22 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2016 | Qatar, Doha

Ik begrijp dat het filmpje van het dune bashing niet geopend kan worden, misschien een iets te groot bestand. Mocht je het wel hebben kunnen openen, laat het even weten. Op Google kun je dune bashing Qatar intypen en dan zie je ook op filmpjes wat dat inhoudt.
Vandaag is het zondag....dus weer aan het werk. Dat ging weer goed na een week. Veel gedaan en vanmiddag de 4 groepen, die Nederlandse cultuurles hadden, bezocht. Ik ken de kinderen natuurlijk nog niet echt goed, maar er zei een jongen: Ik heb u vrijdag bij Ikea gezien...Dat dacht ik toen ook al en wilde hem het gaan vragen maar toen zei Margy: Het is geen Nederlander, want hij spreekt met zijn moeder een heel andere taal. Hij was het dus wel, hij spreekt Russisch met zijn moeder...ja, dat moet je ook maar weten dat iemand 3-talig is. (Nederlands, Engels en Russisch).
Voor Margy en Jet was het natuurlijk weer een vrije dag: ze zijn lang naar de souk geweest, hebben daar heerlijk geluncht en daarna naar het Museum of Islamic art. Voor Jet een bijzondere ervaring: naar een museum, waar ze een hekel aan heeft!
Ik was redelijk op tijd thuis, het is wat verder rijden, maar dat ging goed ondanks dat het druk was, ook vanmorgen. Een kwartiertje eerder weg is voldoende en het maakt ook niet uit, het is toch (te) vroeg....
Vandaag had ik een gesprek met iemand van de ambassade. Er was aangekondigd door degene die de inschrijvingen doet dat er een VIP van de ambassade kwam. Ik strak in het pak: bleek het een heel leuk jong ouderpaar in vrijetijdskleding te zijn voor inschrijving van een kind in groep 2 en 4 . Ze zijn hier blijkbaar nogal onder de indruk van het woord ambassade.... De "admission officer" wilde ze zelfs onze Nederlandse bibliotheek laten zien, terwijl ik haar nog nooit eerder in het hoofdgebouw heb gezien, maar dat heb ik zelf maar gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 31245

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: