Dag 21 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 21

06 Februari 2016 | Qatar, Doha

Op tijd op. Tussen 8.45 en 9.00 uur zouden we opgehaald worden bij de Villagio Mall voor een ochtendtour naar de woestijn. Dat lukte allemaal prima en even over 9 waren we onderweg met nog een passagier uit New York. Aardige vent. Onderweg (zo'n 50 km rijden) alleen maar vrachtwagens in de file, maar de chauffeur wist daar via de andere baan goed mee om te gaan en er op het laatst tussen te piepen voor de goede afslag. Ik ga dat stuk dus zelf niet rijden, dat had ik al snel door, zou er de hele dag over doen.
Eenmaal aangekomen bij het "basiskamp" even koffie en een kort kamelenritje voor mijn zus en de Amerikaan, wij hadden daar geen behoefte aan. Daarna, voor het eerst van ons leven, de woestijn in voor "dune-bashing". Met de Landcruiser (waarvan de banden leger waren dan normaal} over zandduinen crossen, steil naar beneden, heel schuin...niet te beschrijven. Heel spectaculair, echt geweldig. Ik heb al een filmje op FB proberen te plaatsen, maar dat was te groot. Misschien lukt het hier. Anders de foto's maar, maar die kunnen niet vertellen hoe het was!
Aan het eind kwamen we bij de Inland Sea (Khor Al Udeid) aan de uiterste punt van Qatar, met aan de overkant Saudi Arabie. Prachtig. Het bijzondere van dit gebied is dat er allemaal kampen zijn waar rijke Qatari een soort mobile homes hebben neergezet, waar ze in het weekend verblijven. Ze zijn dan voorzien van alle luxe, tot tv-schotels aan toe. Het is ook zo bijzonder daar, dat ik me er iets bij kan voorstellen.
Om kwart over 12 waren we weer bij de Mall, een ervaring rijker die je niet echt kunt benoemen.
's Middags nog even boodschappen gedaan en verder rustig aan, want morgen begint voor Peter het werkende leven weer. Omdat we verder van school zijn gaan wonen nog vroeger op..... Maar goed, we zeuren niet, want voor werk zitten we hier en beleven we dit allemaal op onze oude dag!