Dag 16 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 16

01 Februari 2016 | Qatar, Doha

Vanmorgen moest ik met iemand van het HR-department van school naar de Immigratiedienst om onze visa te laten verlengen met 30 dagen...dat is gelukt, het zijn er 28 geworden. Ergens in maart dus nog even naar Dubai en dan halen we de 2 1/2 maand hier. Bijzonder om achter de loketten vrouwen gesluierd te zien met alleen de ogen zichtbaar. Maar alles went moet ik zeggen. Op school moest ik even wachten om er naar toe te gaan en daar vond ik een boek over een Deense expeditie naar Qatar begin jaren 60 van de vorige eeuw. Toen hadden de Bedoein vrouwen een soort kap van stugge stof met een houten neuskap op waar ook alleen de ogen zichtbaar waren. Leek me minder comfortabel dan wat nu gedragen wordt. Want het moet gezegd, het zijn hier geen boerka's van stugge stof, maar de kleding is gemaakt van heel mooi materiaal. En wat eronder gedragen wordt, daar mag je naar raden. Als we afgaan op de winkels: veel bling-bling en Victoria's Secret....
Nadat alles in orde was zijn we snel vertrokken naar het huis. De hele middag bezig geweest met goed zetten, opruimen, wassen van achtergelaten handdoeken en beddengoed en schoonmaken. Het huis was schoongemaakt, maar niet echt goed. We zijn behoorlijk tevreden en morgen gaan we over. Ik heb twee dongels van school meegekregen, dus we gaan het beleven.
We hebben tussen de bedrijven door heerlijk buiten geluncht op onze binnenplaats. Beetje kaal daar, maar we willen er niet meer aan doen voor die korte tijd.
Nu zijn we weer terug in onze ijskelder, want het is hier in huis zoveel kouder! Niet lekker, misschien zomers wel, maar nu echt niet.
O en mocht je denken, ze gaan verhuizen, we sturen gezellig een kaartje :-)) spaar je de moeite, want postbezorging is hier een onbekend fenomeen. Je kunt een postbus nemen en dan moet je helemaal naar de stad om de post te halen! Dus ons adres Al Salam Gardens, villa # 36, Al Sebseb Street is slechts voor de vorm!? We weten het niet, we gaan er in ieder geval wonen.