Dag 14 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 14

30 Januari 2016 | Qatar, Doha

Heerlijk vrij dagje vandaag.
Vanmorgen thuis aangerommeld en na de lunch naar het Islamic Museum of Art, ontworpen door I.M Pei. Wat prachtig, zowel qua architectuur als qua collectie. Ook nog eens heel mooi tentoongesteld. Margy zei: Alles klopt aan dit museum en daar heeft ze volkomen gelijk in. We hebben genoten.
Daarna naar de Souk Waqif, waar we weer rondgekeken hebben en tot het avondeten wilden blijven. Maar gezien het weer hebben we daar van afgezien, het is hier nog steeds hartstikke koud en je waait uit je hemd. We hebben niet gewacht tot het donker werd, want dan daalt de temperatuur helemaal.
Wel hebben we de eerste kamelen gescoord, er was een kamelenmarkt en verder is het er Springfestival, waar ook kamelen bij horen natuurlijk.
We hebben ons daarna maar naar het Sheraton laten brengen. In de Ierse pub daar was het happy hour en we hebben er heerlijk gegeten: fish and chips en Ceasar salad. Het was lekker en gezellig.
Nu zijn we thuis en hebben even het gasfornuis aan gehad om de woonkamer warm te krijgen. Dat is het voordeel van dit kleine appartement. Gelukkig waren we van te voren gewaarschuwd door een oud-ouder uit Singapore, wier dochter hier werkt, dat het best koud kan zijn in Qatar, dus we hebben wel warme kleding in de koffer gedaan na dat gesprek, anders hadden we echt een probleem gehad.
De weersvoorspellingen voor volgende week zijn gelukkig een stuk beter, de temperatuur gaat weer oplopen tot een graad of 28.
We kunnen niet wachten!