Dag 10 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2016 | Qatar, Doha

Weer een lange dag, maar iets eerder thuis dan gisteren. Dat moest ook wel, want om half 5 hadden we een afspraak om een ander huis te bekijken. Ja...het is gelukt, we gaan volgende week verhuizen naar een andere compound, naar een gigantisch groot huis. Dat is weer erg overdreven, maar ja. We hebben een hele grote woonkamer, een grote keuken, een aantal slaapkamers en badkamers, een "porch" voor de auto en een buiten. Mijn voorgangster vertrekt zaterdag uit dit huis naar Nederland, zondag wordt het schoongemaakt en maandag gaan we eerst kijken hoe alles er dan uit ziet. Het zal wel dinsdag verhuizen worden. Het is ongeveer 10 minuten rijden vanaf onze huidige locatie, vlak bij de mall met het wolkenplafond. We zijn er blij mee, maar moeten toch wel weer even schakelen. Net gewend hier en geaccepteerd dat het zo is als het is. Ook het nieuwe huis is donker, dus we moeten toch wel wat lampen aanschaffen voor de woonkamer. Op naar Ikea! We zagen leuke staande lampen op de site voor QAR 35.00, dat is 8,50 euro, dus dat is nog te doen.
Het weer is hier bijzonder matig, zo'n graad of 20 en bewolkt. Nu de zon weg is, is het fris. De komende dagen wordt het nog minder.
Vandaag op school een onverwachte brandoefening gehad, ik heb nog last van mijn oren van het alarm. Er schijnen ook oefeningen te zijn waarbij je je voor een terroristische aanval moet opsluiten met je groep en de ramen van de deuren afplakken en de deur op slot draaien .Dat lijkt me wel heftig. Ze komen dan ook op de deur kloppen, maar die mag je dan dus niet opendoen. Ik ben benieuwd of ik die oefening nog mee ga maken. Liever niet.
Vandaag de eerste nieuwsbrief sinds mei naar de ouders gestuurd, dus we maken vorderingen!

  • 26 Januari 2016 - 22:02

    Hennie Van 't Veer-Rebel (een Van De Altjes):

    Hai lieve Margy en Peter,
    Daar ben ik dan voor het eerst met een reactie, heb het best druk gehad, op mijn manier dan, heb nu eens heerlijk de tijd ervoor genomen om jullie verslag(en) te lezen.
    Dit is nog veel leuker dan een boek, wat leukkkkkk!!!! Wat een gezellige manier van schrijven en wat heb je er een mooie site van gemaakt, Peter.
    Leerzaam ook nog, ik denk dat ik het wel onder de knie krijg om het woord stop in het Arabisch voor elkaar te krijgen, haha.
    Wat een verhalen, leuke info, heel boeiend. Ik kan bijna niet wachten op jullie volgende verslag.
    Wat is het hier dan saai:), jeetje, wat hebben jullie gelijk gehad om deze kans te grijpen, lijkt me zoooo gaaf. Het is ook niet allemaal rozengeur en maneschijn, want na zo'n oefening ga je er wel destemeer bij stil staan, denk ik, dat wij Hollanders, dat gelukkig niet hoeven te doen op onze scholen, die terroristische aanvalsoefeningen. Wat een rust dan hier eigenlijk.
    En wat een verbetering dat huis, misschien wel goed om het eerst wat kleiner meegemaakt te hebben, destemeer kunnen jullie het nu waarderen.
    Ik bewonder jullie wel hoor!!
    Het is, als je het zo leest, wel hard werken, maar vooral een heel leuk reisverslag van een verblijf waar ik nou nooit aan zou denken om eens naar toe te gaan met vakantie en waar jullie zoveel leuke dingen over vertellen en foto's laten zien, dat ik het echt op zit te slurpen. Zo mooi, zeg! Zo'n totaal andere wereld, dan dat wat we gewend zijn. Zo rijk ziet het er ook uit.
    En dan die kinderen allemaal, wat top om dat allemaal mee te mogen maken. Kan me voorstellen Margy, dat je tranen in je ogen kreeg, bij dat stukje Holland, waar je hart dan weer helemaal van open gaat staan:)
    Nou lieve mensen, geniet er vooral verder van, ik neem een lekker wijntje, kan het zo pakken, geen probleem, ook niet zo duur, haha! Ik proost op jullie en ga jullie goed in de gaten houden.
    Lieve groeten
    Hennie

  • 27 Januari 2016 - 15:55

    :

    Hallo Hennie, dank voor je reactie! Leuk dat je ons volgt. Hartelijke groeten van ons beiden aan het koor en speciaal de alten. We komen weer hard oefenen na maart. Doei uit Doha (hoofdstad}.

  • 27 Januari 2016 - 23:46

    Hennie:

    Blijf ik zeker doen, jullie volgen, ik zal de groetjes overbrengen, za 6 febr gaan we weer oefenen! Voor je het weet, zijn jullie maanden daar al weer om en kunnen jullie weer meekwelen:) maar eerst verder genieten he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 31251

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: