Dag 4 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 4

20 Januari 2016 | Qatar, Doha

Margy: Even over het verkeer vandaag. Het is druk,druk,druk! 8 baans snelwegen die zich allemaal storten op roundabouts. Grote auto's, terreinwagens en SUV's rijden er het meest. Peter rijdt al zelf waar ik grote bewondering voor heb, ik ga hier voor geen goud rijden! Ik heb wel een internationaal rijbewijs maar na het gekrioel gezien te hebben dacht ik: "dacht het niet"! Stoplichten schijnen ze hier nog niet zo heel lang te hebben, de stoplichtkruispunten hebben een naam, zo veel zijn het er namelijk niet. .....Er zijn wel weer geasfalteerde wegen door de woestijn met hekken er langs zodat de kamelen niet over kunnen steken.
Gehoord van een collega maar dat moeten we nog gaan zien. Nu Peter weer: Het rijden gaat me goed af, zo nu en dan een beetje doordrukken en het geeft zoveel vrijheid om zelf weg te kunnen met de auto.
Op school was het een druk dagje, maar de structuur begint me duidelijk te worden. Ook nog een oudergesprek met een leerkracht en de mensen die extra hulp bieden. Net zoals in Nederland. Het weer is prima, zo'n graad of 24, in de zon wat warmer.
Morgen wordt het iets anders op school: dan is het International Day en dan mag iedereen in zijn nationale kleding komen. Dat wordt weer veel rood, wit, blauw en oranje. Na een "parade" is er een assembly, zeg maar weeksluiting, waar ook de Nederlandse kinderen optreden. Margy komt ook. Morgen uitgebreid verslag met foto's. En dan begint voor ons het weekend!

• 20 Januari 2016 - 16:05

Hetty Barsingerhorn:

Wat leuk om van een afstand jullie avontuur een beetje te mogen/kunnen meebeleven.
    Zo herkenbaar het alles weer opnieuw te moeten uitvinden.
    Een SUV rijden is echt heerlijk hoor Margy, misschien toch gewoon een proberen? Het verkeer klinkt wel hectisch, maar zal vast ook wennen.
    Heerlijk bijna jullie 1e weekend in Qatar. Veel plezier

• 20 Januari 2016 - 18:51

Marion Negen:

Margy en Peter wat fantastisch om jullie verslagen op je blog te lezen. Geweldig, krijgen een hele goede indruk van hoe en wat!!! Heel veel groetjes!