Dag 2 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Doha, Qatar van petervanthof - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2016 | Qatar, Doha

Gisterenavond op tijd naar bed...10 uur, maar omdat we vroeg gegeten hadden toch een lange avond. Vanmorgen moest ik om 5 voor 6 op en dat wordt normaal de komende tijd. Om half 7 zou er een chauffeur komen om me naar school te brengen. Helaas, ik heb bijna 20 minuten staan wachten, maar geen chauffeur. Dat was weer een communicatiefoutje. Gelukkig kunnen bellen naar degene die dit regelt en na 10 minuten kwam er een chauffeur, niet om me naar school te brengen....Wat bleek, onze auto stond al die tijd al voor de compound en de sleutels lagen bij de guard. Die kreeg ik in mijn handen gedrukt en ik kon gaan rijden. Gelukkig wel achter de chauffeur aan zodat ik wist waar ik naar toe moest. Dat was even een sprong in het diepe, want het verkeer in Doha is niet echt overzichtelijk te noemen, maar ik heb het gehaald.
Op school druk aan het werk: nieuwe laptop, dingen gaan regelen (o.a. Koningsdag moet opgezet worden) en later met een collega kennisgemaakt op een andere locatie van de Compass School. 's Middags moest ik er alleen naar toe om met ouders kennis te maken. Heel dapper ben ik gaan rijden, want ik was er tenslotte 's ochtends al geweest. Ik heb het niet gevonden en was blij dat ik mijn eigen locatie weer terug vond. Iedereen was stomverbaasd dat ik de tweede dag al durfde te rijden, maar ja, ik had geen keuze! Het is heerlijk om nu zelf rond te rijden en niet afhankelijk te zijn van schoolchauffeurs of taxi"s.
's Middags nog een onverwachte vergadering met de gehele staf van 3 locaties (meest Brits) over "behaviour". Maar omdat we vroeg beginnen en de school al om half 2 stopt was ik al om half 4 thuis, Na even bij het zwembad gezeten te hebben en te hebben bijgekletst zijn we (natuurlijk zelf met de auto!) naar de Landmark Mall gegaan om een navigatiesysteem te kopen.
Margy heeft de dag rustig thuis doorgebracht en heeft zich prima vermaakt met o.a. lezen bij het zwembad en het huis wat verder organiseren. Gezellig zal het huis niet worden, maar wel praktisch....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 31227

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Maart 2016

Qatar

Landen bezocht: